marți, 8 august 2017

”Pretty Little Liars” (serial) - Recenzie

Titlu: Pretty Little Liars
Gen: dramă, mister, thriller
Număr sezoane: 7 (2010 - 2017)
Distribuție:
Troian Bellisario - Spencer
Lucy Hale - Aria
Shay Mitchell - Emily
Ashley Benson - Hannah
Sasha Pieterse - Alison

Descriere (sursa):

Pretty Little Liars este o producție ABC Family bazată pe seria de romane cu același nume a Sarei Shepard. Serialul urmărește schimbările din viețile a patru fete - Hanna, Aria, Spencer și Emily - după ce "liderul" grupului lor, Alison, dispare, iar ele încep să primească mesaje scrise din partea unui necunoscut care se semnează ”A”.

La început, ele cred că este Alison, dar după ce este găsită moartă, fetele își dau seama că altcineva știe secretele lor, inclusiv pe cele mai ascunse, pe care au crezut că doar Alison le știa.


În jurul ”misterului A” se învârte acțiunea pe parcursul a șase sezoane, în vreme ce ultimul sezon vine cu un nou rău, mai mare, mai iminent, mai periculos - A.D. (Über A).



Când am început să vizionez Pretty Little Liars, acum câțiva ani buni, probabil la vremea când serialul era încă destul de nou pe piață, am reacționat cu un entuziasm debordant. Era... incitant, cred că acesta este cuvântul, era incitant să vezi povestea unor liceene care trec prin unele întâmplări periculoase, în timp ce încearcă să își trăiască viețile tipice de adolescente. 

Acest personaj, care vreme îndelungată rămâne într-un con misterios de umbră, A, este sursa tuturor evenimentelor care le pun în pericol, într-o măsură mai mare sau mai mică, pe fete. 

Desigur, cu acest plot principal se îmbină o sumedenie de ploturi mai mici. De fapt, sinceră să fiu, nu cred că am mai dat peste vreun serial, până acum, care să fie atât de complex cât privește intrigile. Sunt foarte multe, enorm de multe, și nu cred că exagerez. Acesta este, probabil, unul din motivele pentru care unii au renunțat, pe parcurs, la serial. Sezoanele 3 și 4 mi s-au părut și mie greoaie, cu prea multe hățișuri - personaje cu interese ascunse și legături neștiute și nocive.

Nu știu dacă și cărțile sunt la fel, dar sezoanele anterior menționate mi s-au părut chinuitoare. Simțeam că e cazul să aflăm odată cine e acest om îngrozitor care le face viața fetelor un calvar. Recunosc, majoritatea ploturilor mai mici au venit cu indicii referitoare la identitatea lui A, dar de unele ploturi chiar se puteau lipsi. Plus, acum că s-a încheiat, îmi pare că există o disproporție evidentă între sezoanele alocate lui A și singurul sezon alocat lui A.D. Măcar de-ar fi fost cinci sezoane cu A și două cu A.D. 

În legătură cu ultimul sezon, chiar mi-a plăcut, dar același lucru este valabil și pentru sezonul 6. Singura obiecție pe care o am în legătură cu sezonul 7 e că a fost puțin grăbită acțiunea, mai ales în ultimul episod. E un obicei în cinematografie să fie îngrămădite toate descoperirile șocante într-un moment unic, care înseamnă câteva minute. Prin urmare, am fost încântată de primele două sezoane, căci încă exista noutatea, precum și de ultimele două. De sezoanele 3 și 4 am menționat deja. Mai rămâne sezonul 5, despre care am o părere neutră - a fost ok.

În sfârșit, despre personaje nu am neapărat multe lucruri de precizat. De la bun început, am empatizat cel mai bine cu Spencer Hastings, pentru că mi se pare cea mai rațională și îmi place mintea ei sclipitoare. Interesant e că s-a dovedit a fi un personaj mai important decât mă așteptam (ultimul sezon e grăitor). Prestația actriței Troian e de lăudat (fac, din nou, trimitere la ultimul sezon).

Și celelalte fete arată o evoluție înspre bine, iar cel mai elocvent exemplu este Alison, interpretată de Sasha - dintr-o adolescentă egocentristă și intrigantă ajunge o femeie responsabilă și cu picioarele pe pământ. Ele sunt epicentrul evenimentelor din Rosewood, însă nu pot ignora celelalte personaje (mamele fetelor, prietenii lor, dușmanii lor), ale căror roluri au fost foarte bine jucate, din perspectiva mea.

În concluzie, mă bucur că nu am renunțat la acest serial (așa cum am făcut cu TVD, de exemplu), căci mulțumită lui am descoperit actori, scriitori și producători foarte pricepuți. În plus, am tras unele învățăminte valoroase din vizionarea acestui serial, de pildă: minciunile nu fac decât să creeze un cerc vicios din care se poate ieși cu mari dificultăți sau din care nu se mai poate ieși cu niciun preț.

Nota mea: 4/5

2 comentarii:

  1. La fel mi-a placut serialul :)) ma bucur si eu ca nu am renuntat desi ma gandeam ca tot prea lungesc actiunea pe 7 sezoane... Primele 2 mi-au placut cel mai mult, iar din actori - Mona e preferata mea <33

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vai, cum de am uitat să vorbesc de Mona, în recenzie! Ai mare dreptate, un personaj foarte ”colorat”, cu multe nuanțe. :-D

      Ștergere

Thank you for reading my post and for leaving me your thoughts. Warm hugs!